Itseohjautuvan työssä oppimisen ihanuus ja ongelmallisuus

Kohti sosiokulttuurista näkökulmaa

Kirjoittajat

DOI:

https://doi.org/10.33336/aik.100538

Avainsanat:

itseohjautuva oppiminen, työssäoppiminen [http://www.yso.fi/onto/yso/p10225], sosiokulttuuriset tekijät [http://www.yso.fi/onto/yso/p21870], etnografia [http://www.yso.fi/onto/yso/p14028], teknologia [http://www.yso.fi/onto/yso/p2339]

Abstrakti

Itseohjautuvaa oppimista korostetaan etenkin aikuisten elämässä ja työssä. Usein se kuvataan myönteisenä, yksilölähtöisenä toimintana, jonka kautta itseohjautuvat aikuiset innostuvat, tuottavat luovia lopputuloksia ja voivat hyvin. Yksilölähtöisyys jättää kuitenkin huomiotta yhteisöllisyyden ja ympäristön merkityksen. Itseohjautuvaa oppimista tulisi lähestyä enemmänkin sosiokulttuurisesta kuin yksilöllisestä näkökulmasta.

Lähdeviitteet

Lähdeviitteet DOI-tunnisteineen sisältyvät artikkeliin.

Tiedostolataukset

Julkaistu

2020-12-16

Viittaaminen

Itseohjautuvan työssä oppimisen ihanuus ja ongelmallisuus : Kohti sosiokulttuurista näkökulmaa. (2020). Aikuiskasvatus, 40(4), 328-332. https://doi.org/10.33336/aik.100538