Itseohjautuvan työssä oppimisen ihanuus ja ongelmallisuus
Kohti sosiokulttuurista näkökulmaa
DOI:
https://doi.org/10.33336/aik.100538Avainsanat:
itseohjautuva oppiminen, työssäoppiminen [http://www.yso.fi/onto/yso/p10225], sosiokulttuuriset tekijät [http://www.yso.fi/onto/yso/p21870], etnografia [http://www.yso.fi/onto/yso/p14028], teknologia [http://www.yso.fi/onto/yso/p2339]Abstrakti
Itseohjautuvaa oppimista korostetaan etenkin aikuisten elämässä ja työssä. Usein se kuvataan myönteisenä, yksilölähtöisenä toimintana, jonka kautta itseohjautuvat aikuiset innostuvat, tuottavat luovia lopputuloksia ja voivat hyvin. Yksilölähtöisyys jättää kuitenkin huomiotta yhteisöllisyyden ja ympäristön merkityksen. Itseohjautuvaa oppimista tulisi lähestyä enemmänkin sosiokulttuurisesta kuin yksilöllisestä näkökulmasta.
Lähdeviitteet
Tiedostolataukset
Julkaistu
Numero
Osasto
Lisenssi
Copyright (c) 2020 kirjoittaja

Tämä työ on lisensoitu Creative Commons Nimeä-EiKaupallinen-EiMuutoksia 4.0 Kansainvälinen Julkinen -lisenssillä.