Soveltuuko tutkivan oppimisen teoria ammattikorkeakouluopetuksen käytäntöön?
Avainsanat:
tutkiva oppiminen, liiketalous, ammattikorkeakoulut [http://www.yso.fi/onto/yso/p10564], koulutuksen ja työelämän yhteydet, opetuksen laatu, kansainvälisyys, kehittäminen [http://www.yso.fi/onto/yso/p4230], laatu [http://www.yso.fi/onto/yso/p5029]
Abstrakti
Kirjoittajien tavoitteena oli selvittää, miten tutkivan oppimisen malli soveltuu ammattikorkeakouluopetukseen, erityisesti liiketalouden koulutusohjelman kansainvälisiin kehittämishankkeisiin. Kävi ilmi, että käytännön toiminta on paljon monimutkaisempaa ja vaativampaa kuin pelkän teoreettisen mallin perusteella voisi päätellä. Artikkeli käsittelee teoreettisen mallin ja käytännön välisiä eroja sekä antaa kehittämisehdotuksia tutkivan oppisen mallin soveltamiseksi ammattikorkeakouluopetukseen. Malli todettiin kehiteltynä käyttökelpoiseksi.
Osasto
Näkökulmia käytäntöön
Julkaistu
Sep 15, 2005
Viittaaminen
Kinkki, S., & Lehtinen-Toivola, A. (2005). Soveltuuko tutkivan oppimisen teoria ammattikorkeakouluopetuksen käytäntöön?. Aikuiskasvatus, 25(3), 203–216. https://doi.org/10.33336/aik.93633