Kollegiaalinen palaute tukee ammatillista kasvua

  • Tuulikki Venninen
Avainsanat: ammatillinen kehitys, palaute [http://www.yso.fi/onto/yso/p1236], työyhteisöt [http://www.yso.fi/onto/yso/p8543], päiväkodit [http://www.yso.fi/onto/yso/p282]

Abstrakti

Erityisen tärkeää on saada ammatillista palautetta sellaisessa työssä, missä ei ole yhtä ainoaa oikeaa tapaa toimia. ”Jokaisen olisi saatava selkoa omista sokeista kohdistaan”, kirjoittaa kollegiaalista palautetta päiväkodeissa tutkinut Tuulikki Venninen. Koska tilannekeskeisessä johtamisessa päähuomio kiinnittyy havaittuun käyttäytymiseen, soveltuu tilannejohtamismalli kirjoittajan mielestä hyvin apuvälineeksi myös palautteenannon tarkasteluun.
Osasto
Artikkelit
Julkaistu
joulu 1, 2005
Viittaaminen
Venninen, T. (2005). Kollegiaalinen palaute tukee ammatillista kasvua. Aikuiskasvatus, 25(4), 288–296. https://doi.org/10.33336/aik.93647