Ammatillisen kehityksen merkitys opettajien jaksamisessa

  • Heta Tuominen-Soini
  • Pasi Sahlberg
Avainsanat: opettajat [http://www.yso.fi/onto/yso/p1117], jaksaminen, uupumus, ammatillinen kehitys, työ, täydennyskoulutus

Abstrakti

Onko täydennyskoulutuksen avulla mahdollista edistää opettajien työssä jaksamista? Jatkuva muutos koettelee opettajien voimavaroja. Kuitenkaan koulun arjen ja kehittämisvaatimusten välinen kuilu ei saisi kasvaa liian suureksi. Artikkelissa kuvattu tutkimus selvittää opettajien käsityksiä ja kokemuksia täydennyskoulutuksen merkityksestä jaksamiseen. Tutkimus on Uudistumisen eväät -tykyhankkeen itsenäinen jatkotutkimus.
Viittaaminen
Tuominen-Soini, H., & Sahlberg, P. (2007). Ammatillisen kehityksen merkitys opettajien jaksamisessa. Aikuiskasvatus, 27(1), 15–24. https://doi.org/10.33336/aik.93734