Ammatillisen kehityksen merkitys opettajien jaksamisessa
Avainsanat:
opettajat [http://www.yso.fi/onto/yso/p1117], jaksaminen, uupumus, ammatillinen kehitys, työ, täydennyskoulutus
Abstrakti
Onko täydennyskoulutuksen avulla mahdollista edistää opettajien työssä jaksamista? Jatkuva muutos koettelee opettajien voimavaroja. Kuitenkaan koulun arjen ja kehittämisvaatimusten välinen kuilu ei saisi kasvaa liian suureksi. Artikkelissa kuvattu tutkimus selvittää opettajien käsityksiä ja kokemuksia täydennyskoulutuksen merkityksestä jaksamiseen. Tutkimus on Uudistumisen eväät -tykyhankkeen itsenäinen jatkotutkimus.
Osasto
Artikkelit
Julkaistu
Feb 15, 2007
Viittaaminen
Tuominen-Soini, H., & Sahlberg, P. (2007). Ammatillisen kehityksen merkitys opettajien jaksamisessa. Aikuiskasvatus, 27(1), 15–24. https://doi.org/10.33336/aik.93734