Kehittämisen kolmas tila?

yliopisto-opetus kehittämisen kohteena

  • Laura Hirsto
  • Teija Löytönen
Avainsanat: opetus, yliopistot [http://www.yso.fi/onto/yso/p10895], kehittäminen [http://www.yso.fi/onto/yso/p4230], opettajankoulutus [http://www.yso.fi/onto/yso/p10746]

Abstrakti

Jos epävarmuus otetaan yliopisto-opetuksen kehittämisen lähtökohdaksi, kehittämisellä ei niinkään ymmärretä tekemistä paremmin, laadukkaammin ja tehokkaammin nykyisin tiedetyillä tavoilla. Sen sijaan kuuluu kysyä, miten toimia yliopisto-opettajana aina kulloisessakin nyky-yliopistossa. Kirjoittajat hahmottelevat kehittämisen kolmatta tilaa. Yksi heidän innostuksen lähteensä on yliopistotutkija Ronald Barnettin artikkeli Learning for an unknown future (2004).
Osasto
Artikkelit
Julkaistu
joulu 1, 2011
Viittaaminen
Hirsto, L., & Löytönen, T. (2011). Kehittämisen kolmas tila? yliopisto-opetus kehittämisen kohteena. Aikuiskasvatus, 31(4), 255–266. https://doi.org/10.33336/aik.93953