Kehittämisen kolmas tila?

yliopisto-opetus kehittämisen kohteena

  • Laura Hirsto
  • Teija Löytönen

Abstract

Jos epävarmuus otetaan yliopisto-opetuksen kehittämisen lähtökohdaksi, kehittämisellä ei niinkään ymmärretä tekemistä paremmin, laadukkaammin ja tehokkaammin nykyisin tiedetyillä tavoilla. Sen sijaan kuuluu kysyä, miten toimia yliopisto-opettajana aina kulloisessakin nyky-yliopistossa. Kirjoittajat hahmottelevat kehittämisen kolmatta tilaa. Yksi heidän innostuksen lähteensä on yliopistotutkija Ronald Barnettin artikkeli Learning for an unknown future (2004).
Section
Articles
Published
Dec 1, 2011
How to Cite
Hirsto, L., & Löytönen, T. (2011). Kehittämisen kolmas tila? yliopisto-opetus kehittämisen kohteena. Aikuiskasvatus, 31(4), 255–266. https://doi.org/10.33336/aik.93953