Tieteellisen täydennyskoulutuksen suunnittelusta
Avainsanat:
koulutustarve [http://www.yso.fi/onto/yso/p9233], täydennyskoulutuskeskukset [http://www.yso.fi/onto/yso/p8296],
Abstrakti
Artikkelissa arvioidaan korkeakoulujen täydennyskoulutuksen tavoitteita ja käytännön toteuttamista. Täydennyskoulutustarpeen määrittelyn nähdään olleen liiaksi joko oppituolikeskeistä tai käytäntökeskeistä. Kirjoittajat esittävät kolme teesiä täydennyskoulutuksen suunnittelun kehittämiseksi ja tarkastelevat artikkelinsa lopuksi mahdollisuuksia lisätä täydennyskoulutuksen ja tutkimuksen vuorovaikutusta.
Viittaaminen
Virkkunen, J., & Toikka, K. (1982). Tieteellisen täydennyskoulutuksen suunnittelusta. Aikuiskasvatus, 2(3), 79–85. https://doi.org/10.33336/aik.96228