Tarvitaanko korkea-asteen täydennyskoulutuksessa omaa didaktiikkaa?

  • Tapio Varmola Tampereen yliopisto
Avainsanat: aikuisdidaktiikka [http://www.yso.fi/onto/yso/p4928], didaktiikka [http://www.yso.fi/onto/yso/p4930],

Abstrakti

Artikkelissa esitellään korkea-asteen täydennyskoulutuksen didaktisen kehittelyn suuntaa lähinnä suomalaisten esimerkkien pohjalta. Artikkelissa painotetaan koulutettavan näkökulman monipuolista huomioonottamista didaktisessa kehittelytyössä sekä vertaillaan didaktisen kehittelyn organisatorisia ehtoja. Artikkelissa arvioidaan, että suhteessa korkea-asteen perus- ja jatkokoulutukseen tarvitaan täydennyskoulutuksessa erilaista didaktista otetta, mutta yhtä oikeaa didaktiikkaa ei täydennyskoulutukseen ole kehitettävissä.

Kirjoittajan esittely

Tapio Varmola, Tampereen yliopisto
fil. lis., Tampereen yliopiston täydennyskoulutuskeskuksen Seinäjoen toimipaikan koulutuspäällikkö
Osasto
Artikkelit
Julkaistu
helmi 15, 1986
Viittaaminen
Varmola, T. (1986). Tarvitaanko korkea-asteen täydennyskoulutuksessa omaa didaktiikkaa?. Aikuiskasvatus, 6(1), 16–20. https://doi.org/10.33336/aik.96426