Laatupiirit oppivina työryhminä

  • Urpo Sarala Helsingin yliopisto
Avainsanat: elinikäinen oppiminen [http://www.yso.fi/onto/yso/p6262],

Abstrakti

Työelämän nopea muuttuminen korostaa henkilöstön jatkuvan oppimisen tarvetta. Erillisen kouluttamisen sijasta ja rinnalla pohditaan oppimista työyhteisön sisällä kiinteässä yhteydessä työhön ja sen kehittämiseen. Japanissa ja Yhdysvalloissa laatupiiritoiminta on kuulunut monen hyvin menestyvän organisaation päivittäisiin toimintarutiineihin. Artikkelissa tarkastellaan laatupiiritoimintaa työyhteisössä, sen etuja ja aikaansaannoksia, rajoitteita ja ongelmia sekä laatupiiriä oppimisen välineenä suomalaisten kokemusten ja kokeilujen valossa.

Kirjoittajan esittely

Urpo Sarala, Helsingin yliopisto
vs. apulaisprofessori, Kasvatustieteen laitos, Helsingin yliopisto
Osasto
Artikkelit
Julkaistu
Sep 15, 1991
Viittaaminen
Sarala, U. (1991). Laatupiirit oppivina työryhminä. Aikuiskasvatus, 11(3), 164–171. https://doi.org/10.33336/aik.96749