Kunskapsbaserad läroplansintegration
potentialer och utmaningar för undervisning och läroplansdesign
Nyckelord:
läroplansintegration, läroplansforskning, powerful knowledge, pedagogical content knowledge, allmän ämnesdidaktikAbstract
Mikko A. Niemeläs doktorsavhandling i pedagogik framlades för offentlig granskning vid Helsingfors universitet den 1 september 2022. Opponent var professor Jukka Husu (Åbo universitet) och kustos professor Kirsi Tirri (Helsingfors universitet). Den engelska avhandlingen finns tillgänglig i elektroniskt format: http://urn.fi/URN:ISBN:978-951-51-8252-4
Referera så här
Niemelä, M. (2022). Kunskapsbaserad läroplansintegration: potentialer och utmaningar för undervisning och läroplansdesign. Ainedidaktiikka, 6(2), 98–105. https://doi.org/10.23988/ad.121866
Copyright (c) 2022 Ainedidaktiikka
Detta verk är licensierat under en Creative Commons Erkännande-Ickekommersiell-IngaBearbetningar 4.0 Internationell-licens.