Kunskapsbaserad läroplansintegration

potentialer och utmaningar för undervisning och läroplansdesign

Författare

  • Mikko Niemelä Helsingin yliopisto

Nyckelord:

läroplansintegration, läroplansforskning, powerful knowledge, pedagogical content knowledge, allmän ämnesdidaktik

Abstract

Mikko A. Niemeläs doktorsavhandling i pedagogik framlades för offentlig granskning vid Helsingfors universitet den 1 september 2022. Opponent var professor Jukka Husu (Åbo universitet) och kustos professor Kirsi Tirri (Helsingfors universitet). Den engelska avhandlingen finns tillgänglig i elektroniskt format: http://urn.fi/URN:ISBN:978-951-51-8252-4

Sektion
Lectio

Publicerad

2022-12-30

Referera så här

Niemelä, M. (2022). Kunskapsbaserad läroplansintegration: potentialer och utmaningar för undervisning och läroplansdesign. Ainedidaktiikka, 6(2), 98–105. https://doi.org/10.23988/ad.121866