Mitkä ovat matkailututkimuksen kolme merkittävintä avointa kysymystä?

Författare

  • Juho Pesonen

Nyckelord:

matkailututkimus, tutkimuskysymykset, luovuus

Abstract

Hyvien kysymysten asettaminen on tutkimuksen perusta, ja merkittävät läpimurrot syntyvät usein kysymyksistä, joita ei aluksi osattu edes esittää. Tämä artikkeli korostaa luovuuden ja ennakkoluulottoman ajattelun merkitystä tieteellisessä työssä ja pohtii, miten avoimia kysymyksiä voidaan tunnistaa matkailuliiketoiminnan tutkimuksessa. Matkailututkimuksen monitieteinen luonne tarjoaa hedelmällisen pohjan uusien kysymysten löytämiselle, ja artikkeli kannustaa jatkamaan keskustelua tärkeimmistä avoimista kysymyksistä niin akateemisessa yhteisössä kuin käytännön toimijoiden keskuudessa.

Sektion
Pääkirjoitus

Publicerad

2024-12-19

Referera så här

Pesonen, J. (2024). Mitkä ovat matkailututkimuksen kolme merkittävintä avointa kysymystä?. Turismforskning, 20(3), 4–6. Hämtad från https://journal.fi/matkailututkimus/article/view/155003