Julkisen palvelun media ja sen rahoitusideologiat: onko lupamaksulla tulevaisuutta?
Abstrakti
Julkisen palvelun mediaa (JPM) ei kannattaisi ajaa alas aikana, jolloin kansakunnat joutuvat keskustelemaan esimerkiksi sellaisista vakavista ongelmista kuin ilmastonmuutos, sanoo EBU:n asiantuntija, tohtori Karol Jakubowicz. 1 Hän erottaa kolme erilaista ideologiaa tai suhtautumistapaa julkisen palvelun mediaan: julkisen palvelun median puolustajat, ihmiskasvoisen liberalismin edustajat, jotka näkevät JPM:n kaupallisen median täydentäjänä ja uusliberalistit, joille riittävät kaupalliset mediat.
Viittaaminen
Jakubowicz, K. (2008). Julkisen palvelun media ja sen rahoitusideologiat: onko lupamaksulla tulevaisuutta?. Media & viestintä, 31(1). Noudettu osoitteesta https://journal.fi/mediaviestinta/article/view/63030