Opiskelijat kiinni essentialismin paradoksaalisessa silmukassa: Kieli-ideologiat kansainvälistyvässä korkeakoulutuksessa

Lectio praecursoria

Kirjoittajat

  • Mai Shirahata Jyväskylän yliopisto

Avainsanat:

englanninkielinen koulutus, kieli-ideologiat, korkeakoulutuksen kansainvälistyminen, kriittinen diskursiivinen psykologia, opiskelijoiden sosiaalinen kategorisointi

Abstrakti

Lectio praecursoria puheviestinnän väitöskirjaksi  tarkoitetun  tutkimuksen Students navigating the paradoxical loop of essentialism: Language ideologies in internationalizing higher education tarkastustilaisuudessa Jyväskylän  yliopistossa  30.8.2024. Vastaväittäjänä toimi professori Adrian Holliday (Canterbury Christ Church University, UK) ja kustoksena vanhempi yliopistonlehtori Malgorzata Lahti (Jyväskylän yliopisto). Työn ohjaajina toimivat vanhempi yliopistonlehtori Malgorzata Lahti ja professori Marko Siitonen (Jyväskylän yliopisto).

Väitöskirja on luettavissa verkossa osoitteessa http://urn.fi/URN:ISBN:978-952-86-0242-2