Matematiikka, koulumatematiikka ja didaktinen matematiikka

Kirjoittajat

  • Timo Tossavainen
  • Tuomas Sorvali

Avainsanat:

Timo Tossavainen, Tuomas Sorvali, mathematica, didaktiikka

Abstrakti

Uudesta matematiikasta luopumisen jälkeen koulumatematiikalla ja varsinaisella matematiikalla on ollut entistä vähemmän tekemistä keskenään. Siksi perinteisen matematiikan arvosanan suorittaminen ei anna opettajaksi valmistuvalle parasta mahdollista teoreettista pohjaa toimia matematiikanopettajana peruskoulussa. Tämän ongelman – ja ennustetun matemaattisten aineiden opettajapulan – tiedostaneet yliopistot ovat tilanteen parantamiseksi ryhtyneet 1990-luvulta lähtien järjestämään ns. didaktisen matematiikan kursseja.
Osasto
Artikkelit

Julkaistu

2003-11-01

Viittaaminen

Tossavainen, T., & Sorvali, T. (2003). Matematiikka, koulumatematiikka ja didaktinen matematiikka. Tieteessä tapahtuu, 21(8). Noudettu osoitteesta https://journal.fi/tt/article/view/57245