Matematiikka, koulumatematiikka ja didaktinen matematiikka
Nyckelord:
Timo Tossavainen, Tuomas Sorvali, mathematica, didaktiikkaAbstract
Uudesta matematiikasta luopumisen jälkeen koulumatematiikalla ja varsinaisella matematiikalla on ollut entistä vähemmän tekemistä keskenään. Siksi perinteisen matematiikan arvosanan suorittaminen ei anna opettajaksi valmistuvalle parasta mahdollista teoreettista pohjaa toimia matematiikanopettajana peruskoulussa. Tämän ongelman – ja ennustetun matemaattisten aineiden opettajapulan – tiedostaneet yliopistot ovat tilanteen parantamiseksi ryhtyneet 1990-luvulta lähtien järjestämään ns. didaktisen matematiikan kursseja.Referera så här
Tossavainen, T., & Sorvali, T. (2003). Matematiikka, koulumatematiikka ja didaktinen matematiikka. Tieteessä tapahtuu, 21(8). Hämtad från https://journal.fi/tt/article/view/57245