Tiede markkinoilla

Kirjoittajat

  • Oili-Helena Ylijoki

Avainsanat:

tutkimus, markkinatalous, markkinat, kilpailu

Abstrakti

Tiede on mennyt markkinoille. Tutkimusta tehdään pääosin ulkopuolisella, kilpailuun perustuvalla rahoituksella. Tutkijoita kannustetaan kaupallistamaan tutkimustuloksiaan ja kiihdyttämään innovaatioiden virtaa talouskasvun turvaamiseksi. Epäsuorasti markkinoistumista vahvistaa myös kasvava tieteen mittaaminen erilaisilla indikaattoreilla, joilla menestyminen parantaa niin tieteenalojen, tutkijoiden kuin yliopistojen markkina-asemia.

Osasto
Pääkirjoitus

Julkaistu

2020-02-20

Viittaaminen

Ylijoki, O.-H. (2020). Tiede markkinoilla. Tieteessä tapahtuu, 38(1). Noudettu osoitteesta https://journal.fi/tt/article/view/89756