Tiede markkinoilla

Författare

  • Oili-Helena Ylijoki

Nyckelord:

tutkimus, markkinatalous, markkinat, kilpailu

Abstract

Tiede on mennyt markkinoille. Tutkimusta tehdään pääosin ulkopuolisella, kilpailuun perustuvalla rahoituksella. Tutkijoita kannustetaan kaupallistamaan tutkimustuloksiaan ja kiihdyttämään innovaatioiden virtaa talouskasvun turvaamiseksi. Epäsuorasti markkinoistumista vahvistaa myös kasvava tieteen mittaaminen erilaisilla indikaattoreilla, joilla menestyminen parantaa niin tieteenalojen, tutkijoiden kuin yliopistojen markkina-asemia.

Sektion
Pääkirjoitus

Publicerad

2020-02-20

Referera så här

Ylijoki, O.-H. (2020). Tiede markkinoilla. Tieteessä tapahtuu, 38(1). Hämtad från https://journal.fi/tt/article/view/89756