Posthumanismi kasvatustieteessä – esiopetuksen jäljillä

Kirjoittajat

  • Tarja Karlsson Häikiö

Avainsanat:

posthumanismi, koulutus, kasvatustiede, oppiminen, esiopetus

Abstrakti

Katsauksessa kuvataan, miten posthumanismin inspiroima käytäntö on vaikuttanut esikouluopetuksen tutkimukseen Suomessa ja Ruotsissa. Millä tavalla posthumanistiset teoriat voidaan panna käytäntöön esiopetuksessa? Miten posthumanismi voi laajemmin valaista esiopetuksen käytäntöä suhteessa koulutukseen?

Osasto
Katsauksia

Julkaistu

2017-09-21

Viittaaminen

Karlsson Häikiö, T. (2017). Posthumanismi kasvatustieteessä – esiopetuksen jäljillä. Tieteessä tapahtuu, 35(5). Noudettu osoitteesta https://journal.fi/tt/article/view/65832