Opettaja verkko-opetuksen pedagogisena käsikirjoittajana

Ohjausta ja vuorovaikutusta avoimen yliopiston virtuaalisella kampuksella

Avainsanat: verkko-opetus, reflektio, aikuiskoulutus, avoin yliopisto

Abstrakti

Verkko-opiskelun ei tarvitse olla yksinäistä puurtamista. Miten opettaja rakentaa vuorovaikutusta ja ohjausta suunnitellessaan ja toteuttaessaan opetusta verkossa? Pedagogisilla ratkaisuilla voidaan tukea integratiivista ajattelua. Opiskelijoiden aikaisempi kokemus ja osaaminen ovat voimavara avoimen yliopiston verkko-opetuksessa.

Kirjoittajien biografiat

Anne Mari Rautiainen, Jyväskylän yliopiston avoin yliopisto

FM, yliopistonopettaja (kirjoittaminen)

 

Sirpa Tapola-Tuohikumpu, Jyväskylän yliopiston avoin yliopisto

VTL, yliopistonopettaja (sosiaalityö)

 

Päivi Eskola, Jyväskylän yliopiston avoin yliopisto

TtM, yliopistonopettaja (gerontologia, terveystieteet)

 

Kirsi Saurén, Jyväskylän yliopiston avoin yliopisto

KT, KTM, yliopistonopettaja (aikuiskasvatus, kasvatustieteet, johtaminen, yrittäjyys)

Osasto
Näkökulmia käytäntöön
Julkaistu
Dec 11, 2021
Viittaaminen
Rautiainen, A. M., Tapola-Tuohikumpu, S., Eskola, P., & Saurén, K. (2021). Opettaja verkko-opetuksen pedagogisena käsikirjoittajana : Ohjausta ja vuorovaikutusta avoimen yliopiston virtuaalisella kampuksella. Aikuiskasvatus, 41(4), 347–354. https://doi.org/10.33336/aik.112756