Opetussuunnitelmien uudet kuosit

järjestysutopia mureni

  • Ulla Mutka
  • Hannele Rousi
Avainsanat: ammatillinen koulutus [http://www.yso.fi/onto/yso/p9700], opettajankoulutus [http://www.yso.fi/onto/yso/p10746], opetussuunnitelman kehittäminen, oppimisprosessi [http://www.yso.fi/onto/yso/p5103], opetussuunnitelmat [http://www.yso.fi/onto/yso/p5140], monimuoto-opetus [http://www.yso.fi/onto/yso/p14924], ammatilliset opettajat [http://www.yso.fi/onto/yso/p21826]

Abstrakti

Ammatillisen opettajankoulutuksen monimuotoinen toteuttaminen on perustunut kunkin aikakauden keskeisten kysymysten tulkintaan. Opetussuunnitelmien kehittämistyön ideana on kysyä jatkuvasti, mitä ympäröivässä yhteiskunnassa ja ammatillisessa todellisuudessa tapahtuu. Lisäksi tärkeää on pohtia jatkuvasti käsityksiä tiedosta, oppimisesta ja oppivasta ihmisestä.

Viittaaminen
Mutka, U., & Rousi, H. (1995). Opetussuunnitelmien uudet kuosit: järjestysutopia mureni. Aikuiskasvatus, 15(2), 102–107, 151. https://doi.org/10.33336/aik.92316