Kestävä kehitys

Mikä on korkeatasoiseen, kokonaisvaltaiseen ajatteluun pystyvien henkilöiden rooli?

  • Jenneth Parker
Avainsanat: ekologia [http://www.yso.fi/onto/yso/p634], ympäristökasvatus [http://www.yso.fi/onto/yso/p14751], asiantuntijuus [http://www.yso.fi/onto/yso/p15085], osaaminen [http://www.yso.fi/onto/yso/p8343]], tieteidenvälisyys [http://www.yso.fi/onto/yso/p11915], kestävä kehitys [http://www.yso.fi/onto/yso/p8470], tietoteoria [http://www.yso.fi/onto/yso/p15994], monitieteisyys [http://www.yso.fi/onto/yso/p11916]

Abstrakti

Tässä artikkelissa Jenneth Parker tarkastelee korkeatasoiseen, kokonaisvaltaiseen ja laaja-alaiseen ajatteluun kykenevien henkilöiden roolia kestävään kehitykseen tähtäävässä koulutuksessa. Parker käyttää termejä ”generalist” ja ”quality generalist”, joiden vastineena käännöksessä käytetään termejä ”generalisti” ja ”korkeatasoinen generalisti”.

Viittaaminen
Parker, J. (1995). Kestävä kehitys: Mikä on korkeatasoiseen, kokonaisvaltaiseen ajatteluun pystyvien henkilöiden rooli?. Aikuiskasvatus, 15(2), 108–114, 151. https://doi.org/10.33336/aik.92317