Kvalifikaatioanalyysi – miksi ja miten?

  • Keijo Mäkelä
Avainsanat: ammattitaito [http://www.yso.fi/onto/yso/p9365], työn asettamat vaatimukset, ammatillinen koulutus [http://www.yso.fi/onto/yso/p9700], pätevyys [http://www.yso.fi/onto/yso/p9363], kompetenssi [http://www.yso.fi/onto/yso/p24064], kvalifikaatiot [http://www.yso.fi/onto/yso/p19214], koulutussuunnittelu [http://www.yso.fi/onto/yso/p9232]

Abstrakti

Tuotannon, organisaatioiden, työn ja koulutuksen kehittämisessä ammattitaito, osaaminen eli kvalifikaatio ovat nousseet ehkä keskeisimmäksi tarkastelun kohteeksi. Näin on käymässä jopa koulutuksen määrällisessä suunnittelussa, miltä perustalta kirjoittaja esittää näkemyksenä toimiala- ja yrityskohtaisen kvalifikaatioanalyysin tarpeesta ja menettelystä sen toteuttamiseksi.

Osasto
Ajankohtaista
Julkaistu
Feb 1, 1995
Viittaaminen
Mäkelä, K. (1995). Kvalifikaatioanalyysi – miksi ja miten?. Aikuiskasvatus, 15(2), 128–131. https://doi.org/10.33336/aik.92321