Millainen laatujärjestelmä tunnistaa toiminnan tuloksellisuuden ja laadun?

ammatillisen koulutuksen jatkuva laadunparantaminen

  • Keijo Pesonen
Avainsanat: ammatillinen koulutus [http://www.yso.fi/onto/yso/p9700], koulutuksen laatu, arviointi, laatu [http://www.yso.fi/onto/yso/p5029]

Abstrakti

Laatujärjestelmät ovat tehneet tuloaan opetustoimeen. ”Kokemukset ovat vielä vähäisiä, mutta paineet helposti mitattavan ja konkreettisen esiin saamiseen kasvavat”, pelkää kirjoittaja, jonka omassa oppilaitoksessa, Savonlinnan ammatti-instituutissa on vuoden verran haettu ja hiottu sen toimintojen arviointiin soveltuvia välineitä. Itsearviointimallia on Samissa testattu ja itsearvioinnin toteutus käynnistyy tänä syksynä.
Viittaaminen
Pesonen, K. (2000). Millainen laatujärjestelmä tunnistaa toiminnan tuloksellisuuden ja laadun? ammatillisen koulutuksen jatkuva laadunparantaminen. Aikuiskasvatus, 20(3), 220–227. https://doi.org/10.33336/aik.93295