Koulutuksen ja työelämän yhteistyö – pedagogisia näkökulmia

  • Päivi Tynjälä
  • Kaija Collin
Avainsanat: oppiminen [http://www.yso.fi/onto/yso/p2945], koulutuksen ja työelämä [http://www.yso.fi/onto/yso/p16262]n yhteydet, työssäoppiminen [http://www.yso.fi/onto/yso/p10225]

Abstrakti

Tiedon oppiminen ja tiedon käyttäminen eivät ole erillisiä, vaan yhtä ja samaa prosessia. Oppiminen on tilannesidonnaista ja sitä tapahtuu työssä ja työn kautta osallistumalla aitoihin toimintakäytäntöihin. Nykyisin suositellaankin sellaisia pedagogisia järjestelyjä, joissa opiskelijat kohtaavat todellisen elämän ongelmat jo opiskelun alkuvaiheissa ja opiskelevat teoriaa kytkettynä näihin aitoihin arkielämän tilanteisiin.
Osasto
Artikkelit
Julkaistu
joulu 1, 2000
Viittaaminen
Tynjälä, P., & Collin, K. (2000). Koulutuksen ja työelämän yhteistyö – pedagogisia näkökulmia. Aikuiskasvatus, 20(4), 293–305. https://doi.org/10.33336/aik.93313