Mitä työssä opitusta tunnustetaan?

näyttötutkintojen vaatimusten määräytyminen

  • Petri Haltia
Avainsanat: oppiminen [http://www.yso.fi/onto/yso/p2945], työssäoppiminen [http://www.yso.fi/onto/yso/p10225], näyttötutkinnot

Abstrakti

Yksi näyttötutkintojen ydinkysymyksistä on se, odotetaanko tutkintojen osoittavan todellista ammatillista osaamista vai yleisempää ja laajempaa pätevyyttä. Kysymykseen tiivistyvät samalla koko koulujärjestel-määmme koskevat koulukuntaerot. Mitä osaamisen osatekijöitä halutaan mitata ja konkretisoituvatko ne näyttökokeissa?
Osasto
Artikkelit
Julkaistu
joulu 1, 2000
Viittaaminen
Haltia, P. (2000). Mitä työssä opitusta tunnustetaan? näyttötutkintojen vaatimusten määräytyminen. Aikuiskasvatus, 20(4), 332–340. https://doi.org/10.33336/aik.93317