Tutkimusmetodologia ja sen kehittäminen opettajan käyttöteorian ja opetuksen välisen suhteen tutkimuksessa

  • Katri Aaltonen
  • Harri Pitkäniemi
Avainsanat: opettajat [http://www.yso.fi/onto/yso/p1117], opetustilanne, ajattelu, kognitio

Abstrakti

Tutkijat ovat rakentaneet opettajan ajattelun ja opetuksen toteutuksen välistä suhdetta kuvaavaa käsitejärjestelmää. He ovat päätyneet neljään käsitteeseen, jotka hypoteettisessa mielessä ilmentävät ajattelun eritasoista dynamiikkaa ja sen monimutkaista luonnetta. Mikä on näiden tasojen keskinäinen vuorovaikutteisuus ja mitkä ja miten ne muodostavat käsitteellisessä ja dynaamisessa mielessä jatkumon?
Viittaaminen
Aaltonen, K., & Pitkäniemi, H. (2002). Tutkimusmetodologia ja sen kehittäminen opettajan käyttöteorian ja opetuksen välisen suhteen tutkimuksessa. Aikuiskasvatus, 22(3), 180–190. https://doi.org/10.33336/aik.93421