Miten verkossa opitaan, kun tietotekniset valmiudet ovat heikot?

  • Seppo Saari
Avainsanat: verkko-opetus [http://www.yso.fi/onto/yso/p6621], verkko-opiskelu [http://www.yso.fi/onto/yso/p9885], tietokoneiden opetuskäyttö, ammatillinen koulutus [http://www.yso.fi/onto/yso/p9700], ammatillinen aikuiskoulutus [http://www.yso.fi/onto/yso/p4163]

Abstrakti

Artikkelissa kerrotaan Ammattien edistämislaitoksen (AEL) KH-NET -projektista, jonka koulutuksellisena tavoitteena oli kiinteistönhoitajan ammattitutkinnon suorittaminen tietokonepainotteisella koulutuksella.
Ammattienedistämislaitos, AEL on hyödyntänyt verkko-oppimista koulutuksessaan jo pitkään. Verkko-oppimista hyödyntävä kiinteistönhoitajien kokeilukoulutus käynnistettiin AEL:n aloitteesta keväällä 2001. Hanke nimettiin KH-NET -projektiksi. Sen koulutuksellisena tavoitteena oli kiinteistönhoitajan ammattitutkinnon suorittaminen tietokonepainotteisella koulutuksella. Projektiin kytkettiin alusta alkaen myös tutkimus, josta vastasi Tampereen yliopiston ammattikasvatuksen tutkimus- ja koulutuskeskus. Projekti sai tukea Etelä-Suomen lääninhallitukselta ja Euroopan sosiaalirahastolta.
Osasto
Tapauskuvauksia verkko-oppimisesta
Julkaistu
helmi 15, 2003
Viittaaminen
Saari, S. (2003). Miten verkossa opitaan, kun tietotekniset valmiudet ovat heikot?. Aikuiskasvatus, 23(1), 50–55. https://doi.org/10.33336/aik.93456