Kehollisesti ympäristön, taiteen ja yhteisön maisemissa

”Erämaa opettaa”

  • Mirja Hiltunen
Avainsanat: Tunturin taidepaja, ympäristötaide, Lappi, erämaat, taidekasvatus

Abstrakti

”Artikkeli liittyy Lapin yliopiston taiteiden tiedekunnassa valmisteilla olevaan väitöskirjatyöhöni, jonka tavoitteena on ymmärtää yhteisöllisen taidekasvatuksen lähtökohtia, muotoja ja käytänteitä. Tutkimukseni käsittelee yhteisöllisiä, pohjoisessa sosiokulttuurisessa ympäristössä kehitettyjä ja toteutettuja taidekasvatusprojekteja (ks. Hiltunen 2003, 2002, 1999; Jokela & Hiltunen 2003; Hiltunen & Jokela 2001). Kuvailen tässä eräitä Itä-Lapin alueelle sijoittuvia projekteja sekä avaan lopuksi tarkastelukulmaa ympäristön, ruumiin ja yhteisön kohtaamisen problematiikkaan”, kirjoittaja kertoo.
Osasto
Näkökulmia käytäntöön
Julkaistu
Feb 15, 2004
Viittaaminen
Hiltunen, M. (2004). Kehollisesti ympäristön, taiteen ja yhteisön maisemissa: ”Erämaa opettaa”. Aikuiskasvatus, 24(1), 54–59. https://doi.org/10.33336/aik.93534