Ammattikorkeakoulun oppimisverkostossa kehittyy uudenlaista oppimista

  • Pirjo Lambert
  • Raija Reunanen
  • Merja Helle
Avainsanat: ammattikorkeakoulut [http://www.yso.fi/onto/yso/p10564], yliopistot, verkostot [http://www.yso.fi/onto/yso/p5570], yhteistyö, vuorovaikutus [http://www.yso.fi/onto/yso/p10591], tutkimus- ja kehittämistoiminta, opetustavoitteet, opettajankoulutus [http://www.yso.fi/onto/yso/p10746], työelämä [http://www.yso.fi/onto/yso/p16262], opinnäytteet

Abstrakti

Verkostoitunut toiminta nostaa esille kysymyksen opitun siirtovaikutuksesta. Miten opitut tiedot ja taidot siirtyvät eri kulttuurikontekstien välillä? Artikkelissa sovelletaan kehittävän siirtovaikutuksen mallia, missä merkittävää on vaakasuuntainen liike toimijoiden välillä. Ammattikorkeakoulun kokeilussa siirtovaikutuksia on seurattu ja etsitty opettajien ja opiskelijain välisestä vuorovaikutuksesta sekä erilaisista opiskelijain kirjoitustöistä, kuten kirjallisista kuvauksista ja opinnäytetöistä.
Viittaaminen
Lambert, P., Reunanen, R., & Helle, M. (2005). Ammattikorkeakoulun oppimisverkostossa kehittyy uudenlaista oppimista. Aikuiskasvatus, 25(1), 47–57. https://doi.org/10.33336/aik.93604