Ammattikorkeakoulun oppimisverkostossa kehittyy uudenlaista oppimista
Avainsanat:
ammattikorkeakoulut [http://www.yso.fi/onto/yso/p10564], yliopistot, verkostot [http://www.yso.fi/onto/yso/p5570], yhteistyö, vuorovaikutus [http://www.yso.fi/onto/yso/p10591], tutkimus- ja kehittämistoiminta, opetustavoitteet, opettajankoulutus [http://www.yso.fi/onto/yso/p10746], työelämä [http://www.yso.fi/onto/yso/p16262], opinnäytteet
Abstrakti
Verkostoitunut toiminta nostaa esille kysymyksen opitun siirtovaikutuksesta. Miten opitut tiedot ja taidot siirtyvät eri kulttuurikontekstien välillä? Artikkelissa sovelletaan kehittävän siirtovaikutuksen mallia, missä merkittävää on vaakasuuntainen liike toimijoiden välillä. Ammattikorkeakoulun kokeilussa siirtovaikutuksia on seurattu ja etsitty opettajien ja opiskelijain välisestä vuorovaikutuksesta sekä erilaisista opiskelijain kirjoitustöistä, kuten kirjallisista kuvauksista ja opinnäytetöistä.
Osasto
Artikkelit
Julkaistu
Feb 15, 2005
Viittaaminen
Lambert, P., Reunanen, R., & Helle, M. (2005). Ammattikorkeakoulun oppimisverkostossa kehittyy uudenlaista oppimista. Aikuiskasvatus, 25(1), 47–57. https://doi.org/10.33336/aik.93604