Kä-Ki-Ku-oppimistyyli yhdistää kielen ja kulttuurin opetuksen
Avainsanat:
maahanmuuttajat [http://www.yso.fi/onto/yso/p6165], oppimistyylit [http://www.yso.fi/onto/yso/p7416], käsityökasvatus, kieli ja kielet, opettajuus, oppiminen [http://www.yso.fi/onto/yso/p2945], toimintatutkimus
Abstrakti
Käsityön, kielen ja kulttuurin oppimisen yhdistäminen on harvinaista. Se tarkoittaa sitä, että opetuksen käytännöissä pedagogiikan sisältöalueeksi liitetään harkitun tietoisesti käsityön, kielen ja kulttuurin oppimista. Menetelmä maahanmuuttajien suomen kielen oppimiseksi syntyi käsityön, kielen ja kulttuurin oppimisprosessissa. Väitöstutkimukseni tuloksissa se nimeytyi Kä-Ki-Ku-oppimistyyliksi.
Osasto
Näkökulmia käytäntöön
Julkaistu
May 15, 2006
Viittaaminen
Lappalainen, E.-M. (2006). Kä-Ki-Ku-oppimistyyli yhdistää kielen ja kulttuurin opetuksen. Aikuiskasvatus, 26(2), 130–138. https://doi.org/10.33336/aik.93681