Kä-Ki-Ku-oppimistyyli yhdistää kielen ja kulttuurin opetuksen

  • Eeva-Maija Lappalainen
Avainsanat: maahanmuuttajat [http://www.yso.fi/onto/yso/p6165], oppimistyylit [http://www.yso.fi/onto/yso/p7416], käsityökasvatus, kieli ja kielet, opettajuus, oppiminen [http://www.yso.fi/onto/yso/p2945], toimintatutkimus

Abstrakti

Käsityön, kielen ja kulttuurin oppimisen yhdistäminen on harvinaista. Se tarkoittaa sitä, että opetuksen käytännöissä pedagogiikan sisältöalueeksi liitetään harkitun tietoisesti käsityön, kielen ja kulttuurin oppimista. Menetelmä maahanmuuttajien suomen kielen oppimiseksi syntyi käsityön, kielen ja kulttuurin oppimisprosessissa. Väitöstutkimukseni tuloksissa se nimeytyi Kä-Ki-Ku-oppimistyyliksi.
Viittaaminen
Lappalainen, E.-M. (2006). Kä-Ki-Ku-oppimistyyli yhdistää kielen ja kulttuurin opetuksen. Aikuiskasvatus, 26(2), 130–138. https://doi.org/10.33336/aik.93681