Ongelmaperustaisesta opetusmenetelmästä laatua yliopistokoulutukseen?

  • Teea Kankaanpää
  • Heli I. Koskinen
Avainsanat: yliopistot [http://www.yso.fi/onto/yso/p10895], korkeakouluopetus [http://www.yso.fi/onto/yso/p1246], laatu [http://www.yso.fi/onto/yso/p5029], ongelmalähtöinen oppiminen [http://www.yso.fi/onto/yso/p5918], opetusmenetelmät [http://www.yso.fi/onto/yso/p988]

Abstrakti

Ollakseen laadukkaita yliopistojen olisi kiinnitettävä enemmän huomiota tarjoamaansa opetukseen. Asiasisällön ohella kysymys on myös siitä, millaiset opetusmenetelmät soveltuvat laadukkaan asiantuntijuuden tuottamiseen. Opiskelijat ovat yksilöitä, joilla on omat taipumuksensa ja tavoitteensa. Se haastaa yliopistojen perinteisiä, vahvan luentokeskeisiä opetusmenetelmiä. Kirjoittajat pohtivat sitä, voidaanko ongelmaperustaisella opetusmenetelmällä lisätä yliopisto-opetuksen laadukkuutta ja syventää opiskelijoiden asiantuntijatasoista osaamista.
Viittaaminen
Kankaanpää, T., & Koskinen, H. I. (2007). Ongelmaperustaisesta opetusmenetelmästä laatua yliopistokoulutukseen?. Aikuiskasvatus, 27(3), 206–212. https://doi.org/10.33336/aik.93767