Inklusiivinen asiantuntijavuorovaikutus päihdekuntoutuksessa
Avainsanat:
päihdeongelmaiset, kuntoutujat, kuntoutus, tukimuodot, aikuiskoulutus [http://www.yso.fi/onto/yso/p300], inkluusio, vuorovaikutus [http://www.yso.fi/onto/yso/p10591]
Abstrakti
Työn alla olevassa väitöskirjatutkimuksessaan Minna Mattila-Aalto tavoittelee sitä vuorovaikutusta ja niitä vuorovaikutuksen osapuolia, joilla on merkitystä päihdeongelmasta kuntoutumisessa. Keskeistä vuorovaikutussuhteissa on luottamuksen rakentuminen. Opinnollinen kuntoutus tarjoaa sekä itsenäisesti että päihde-ehtoisten sosiaali- ja terveyspalvelujen avulla vieroittautuneille ihmisille väylän kuntoutua ja päästä irti entisistä kielteisiksi muodostuneista elämänorientaatioista ja sosiaalisista suhteista. Tällöin suhde opinnollisen kuntouksen ammattilaisiin koetaan tärkeämmäksi kuin suhde vertaisiin opiskelijoihin.
Osasto
Artikkelit
Julkaistu
Dec 1, 2007
Viittaaminen
Mattila-Aalto, M. (2007). Inklusiivinen asiantuntijavuorovaikutus päihdekuntoutuksessa. Aikuiskasvatus, 27(4), 266–278. https://doi.org/10.33336/aik.93780