Aikuisdidaktisen tutkimuksen tila

empiirisen tiedon tilalle tieteellistä empiriaa

  • Ritva Jakku-Sihvonen Valtion koulutuskeskus
Avainsanat: aikuisdidaktiikka [http://www.yso.fi/onto/yso/p4928], didaktiikka [http://www.yso.fi/onto/yso/p4930], kasvatustiede [http://www.yso.fi/onto/yso/p4537],

Abstrakti

Opetuksen tutkiminen on ongelmallista. Tässä artikkelissa tarkastellaan ongelmia, joita syntyy mm. silloin kun psykologien, kasvatustieteilijöiden ja filosofien yhteistyö ei toimi sekä empiirisen tiedon tuottaminen on tärkeämpää kuin tieteellisen teorian kehittäminen. Tieteellisen dialogin vähäisyys myös osaltaan jarruttaa didaktisen tutkimuksen edistymistä.

Kirjoittajan esittely

Ritva Jakku-Sihvonen, Valtion koulutuskeskus
fil.tri, Valtion koulutuskeskuksen toimistopäällikkö
Osasto
Seminaari
Julkaistu
Sep 15, 1986
Viittaaminen
Jakku-Sihvonen, R. (1986). Aikuisdidaktisen tutkimuksen tila: empiirisen tiedon tilalle tieteellistä empiriaa. Aikuiskasvatus, 6(3), 129–132. https://doi.org/10.33336/aik.96456