Osallistumisen ja opiskelun vaikuttavuus kansalais- ja työväenopistoissa

  • Sanna Virolainen Jyväskylän yliopisto
  • Tapio Vaherva Jyväskylän yliopisto
  • Tiina Renko Jyväskylän yliopisto
Avainsanat: kansalaisopistot [http://www.yso.fi/onto/yso/p12169], työväenopistot [http://www.yso.fi/onto/yso/p12167], vaikuttavuus [http://www.yso.fi/onto/yso/p1655],

Abstrakti

Kirjoittajat ovat tutkineet entisen kouluhallituksen kokeilu- ja tutkimustoimiston toimeksiannosta osallistumista kansalais- ja työväenopistojen opiskeluun ja opiskelun vaikuttavuutta. Tavoitteena oli selvittää aikuisopiskelijan tavoitteet, heidän kokemuksensa siitä, miten opistojen tarjonta vastasi heidän odotuksiaan sekä heidän arvionsa opiskelunsa vaikuttavuudesta ja merkitsevyydestä. Kussakin kysymyksessä on etsitty faktorianalyysin avulla kokemusten perusrakennetta. Artikkelissa selvitetään tutkimuksesta saatuja tuloksia.

Kirjoittajien biografiat

Sanna Virolainen, Jyväskylän yliopisto
vs. koulutussuunnittelija, kasvatustieteen laitos, Jyväskylän yliopisto
Tapio Vaherva, Jyväskylän yliopisto
apulaisprofessori, kasvatustieteen laitos, Jyväskylän yliopisto
Tiina Renko, Jyväskylän yliopisto
tutkimusassistentti, kasvatustieteen laitos, Jyväskylän yliopisto
Osasto
Artikkelit
Julkaistu
joulu 1, 1991
Viittaaminen
Virolainen, S., Vaherva, T., & Renko, T. (1991). Osallistumisen ja opiskelun vaikuttavuus kansalais- ja työväenopistoissa. Aikuiskasvatus, 11(4), 218–222. https://doi.org/10.33336/aik.96769