Eikö hyvä tahto riitä? 

Mihin korkeakouluopetuksessa tarvitaan turvallisemman tilan periaatteita?  

Abstract

Turvallisemman tilan periaatteet voidaan nähdä pedagogisena keskustelutyökaluna, joka rohkaisee yhteistyöhön sekä moniääniseen keskusteluun yliopisto-opetuksessa. Periaatteet ohjaavat myös opettajia ja koko yliopistoyhteisöä puhe- ja toimintatapojen kriittiseen reflektioon.

Author Biographies

Hanna Kosonen, Helsingin yliopisto

FM, yliopisto-opettaja, Helsingin yliopiston kielikeskus; väitöskirjatutkija, Kielentutkimuksen tohtoriohjelma (HELSLANG)

Salla-Maaria Suuriniemi, Helsingin yliopiston kielikeskus

FT, yliopisto-opettaja

 

 

Minna Lyytinen, Helsingin yliopiston kielikeskus

FM, yliopisto-opettaja

 

 

Section
Näkökulmia käytäntöön
Published
Apr 5, 2024
How to Cite
Kosonen, H., Suuriniemi, S.-M., & Lyytinen, M. (2024). Eikö hyvä tahto riitä? : Mihin korkeakouluopetuksessa tarvitaan turvallisemman tilan periaatteita?  . Aikuiskasvatus, 44(1), 62–68. https://doi.org/10.33336/aik.141646