Vaikuttava oppiminen on sidoksissa oppijan oppimis- ja kehitysprosesseihin

  • Esa Poikela Tampereen yliopisto

Abstract

Kontekstuaalinen oppiminen on raportin teoriavaiheen tulema, jonka tarkoituksena on osoittaa, että työssä oppiminen, työyhteisössä oppiminen ja koko organisaation oppiminen on luonteeltaan kontekstuaalista. Oppiminen ja kehittyminen on murtautumista kontekstista toiseen, aina syvempään ja laajempaan työn ja toiminnan kontekstiin. – Tiivistelmä Lectio praecursorianista. Esa Poikelan väitöskiriatutkimus 'Kontekstuaalinen oppiminen : oppimisen organisoituminen ia vaikuttava koulutus' tarkastettiin Tampereen yliopistossa 29.5.1999.
Section
Uutta tutkimuksesta
Published
Dec 1, 1999
How to Cite
Poikela, E. (1999). Vaikuttava oppiminen on sidoksissa oppijan oppimis- ja kehitysprosesseihin. Aikuiskasvatus, 19(4), 358–359. https://doi.org/10.33336/aik.93256