Kultajyviä ammentamaan!

praktikumiohjaajiksi hakeutuvien motiivit yliopiston ja koulun yhteistyön edellytysten luotaajina

Abstract

Artikkelissa kerrotaan tutkimuksesta, jonka keskeinen tutkimuskysymys on: Mitkä ovat kenttäkouluverkostoon pyrkivien opettajien keskeisimmät motiivit ryhtyä opetusharjoitteluyhteistyöhön yliopiston kanssa? Artikkelissa myös verrataan koulukentän ja yliopiston välistä yhteistyömuotoa muualla maailmassa toteutettuihin kumppanuuksiin ja niistä saatuihin kokemuksiin. – Helsingin yliopiston opettajankoulutuksessa on vuodesta 2002 lähtien kehitetty yhteistyötä erilaisten kentän oppilaitosten kanssa luomalla nk. kenttäkouluverkosto.

How to Cite
Syrjäläinen, E., & Jyrhämä, R. (2008). Kultajyviä ammentamaan! praktikumiohjaajiksi hakeutuvien motiivit yliopiston ja koulun yhteistyön edellytysten luotaajina. Aikuiskasvatus, 28(4), 268–277. https://doi.org/10.33336/aik.93843