Tekninen muutos, määrällinen koulutussuunnittelu ja aikuiskoulutus
Abstract
Artikkelissa tarkastellaan teknisen muutoksen vaikutuksia ammatillisen koulutuksen tarpeeseen ja koulutussuunnitteluun. Teknisen kehityksen kokonaisvaltaisuuden vuoksi ei yksittäisten muutosten vaikutuksia voi eristää. Aikuisten ammatillinen koulutus tulisi suunnitella kiinteämmässä yhteydessä nuorisoasteen ammatilliseen koulutukseen. Määrällisen suunnittelun yhteydessä tulisi pohtia, mihin osaan uusista tarpeista voi vastata ensi sijassa keskiasteen ammatillista koulutusta kehittämällä, mihin tarvitaan taas ammatillisen aikuiskoulutuksen kehittämistä.
How to Cite
Vuorinen, P. (1985). Tekninen muutos, määrällinen koulutussuunnittelu ja aikuiskoulutus. Aikuiskasvatus, 5(4), 181–186. https://doi.org/10.33336/aik.96420