Från kärnkraftsort till trähusidyll
Om medveten branding av den historiska staden Lovisa
Nyckelord:
branding, kultuarvifiering, marknadsföring, identitetAbstract
Jag skall i denna artikel beskriva och i viss mån analysera den metamorfos som småstaden Lovisa under det senaste decenniet har genomgått, framför allt på det mentala planet. En process som allt tydligare fått karaktären av en både medveten och professionellt gjord branding. Eller kulturarvifiering, för att använda etnologins begrepp.
Sektion
Översikter och granskningar
Publicerad
2023-05-19
Referera så här
Rosenberg, T. (2023). Från kärnkraftsort till trähusidyll: Om medveten branding av den historiska staden Lovisa. Budkavlen, 93, 75–85. https://doi.org/10.37447/bk.129711
Copyright (c) 2023 Budkavlen
Det här verket är licensierat under en Creative Commons Erkännande 4.0 Internationell-licens.