Luova poikkitieteellinen yhteistyö ja oppiminen

  • Eija Leiviskä Sonera
Avainsanat: tutkimustoiminta [http://www.yso.fi/onto/yso/p2040], tieteidenvälisyys [http://www.yso.fi/onto/yso/p11915], luova toiminta [http://www.yso.fi/onto/yso/p9315], korkeakouluopiskelu [http://www.yso.fi/onto/yso/p13164], lektiot, lectio præcursoria, kvalitatiivinen tutkimus [http://www.yso.fi/onto/yso/p11782], tapaustutkimus [http://www.yso.fi/onto/yso/p10982], monialaisuus [http://www.yso.fi/onto/yso/p4217], luovat menetelmät [http://www.yso.fi/onto/yso/p22882]

Abstrakti

Tutkimukseni tarkoituksena oli tutkia luovan poikkitieteellisen yhteistyön luonnetta ja sen merkitystä. Tutkimus tarjoaa tietoa poikkitieteellisen toiminnan ominaispiirteistä, lähestymistavan tuomista eduista sekä siihen liittyvistä konflikteista ja erityisvaatimuksista. Poikkitieteellisyyden, luovuuden, oppimisen ja yhteistyön teoriat ja käsitteelliset viitekehykset ovat ohjanneet tutkimustani.

 

Kirjoitus perustuu pääosaltaan lectio præcursoriaan, joka on esitetty Helsingin yliopiston kasvatustieteellisessä tiedekunnassa 9.3.2001 väitöskirjan ”Creative interdisciplinarity : engineering, business, and art & design students’ collaboration and learning in the International Design Business Management (IDBM) program” (ISBN 951-45-9834-2) tarkastuksessa. Vastaväittäjinä toimivat professori Pekka Pihlanto Turun kauppakorkeakoulusta ja professori Inkeri Sava Taideteollisesta korkeakoulusta.

Kirjoittajan esittely

Eija Leiviskä, Sonera

Human Resource Development Manager, Sonera, Helsinki

Osasto
Uutta tutkimuksesta
Julkaistu
syys 15, 2001
Viittaaminen
Leiviskä, E. (2001). Luova poikkitieteellinen yhteistyö ja oppiminen. Aikuiskasvatus, 21(3), 257–261. https://doi.org/10.33336/aik.112191