Creative interdisciplinarity and learning

  • Eija Leiviskä Sonera

Abstract

Tutkimukseni tarkoituksena oli tutkia luovan poikkitieteellisen yhteistyön luonnetta ja sen merkitystä. Tutkimus tarjoaa tietoa poikkitieteellisen toiminnan ominaispiirteistä, lähestymistavan tuomista eduista sekä siihen liittyvistä konflikteista ja erityisvaatimuksista. Poikkitieteellisyyden, luovuuden, oppimisen ja yhteistyön teoriat ja käsitteelliset viitekehykset ovat ohjanneet tutkimustani.

 

Kirjoitus perustuu pääosaltaan lectio præcursoriaan, joka on esitetty Helsingin yliopiston kasvatustieteellisessä tiedekunnassa 9.3.2001 väitöskirjan ”Creative interdisciplinarity : engineering, business, and art & design students’ collaboration and learning in the International Design Business Management (IDBM) program” (ISBN 951-45-9834-2) tarkastuksessa. Vastaväittäjinä toimivat professori Pekka Pihlanto Turun kauppakorkeakoulusta ja professori Inkeri Sava Taideteollisesta korkeakoulusta.

Author Biography

Eija Leiviskä, Sonera

Human Resource Development Manager, Sonera, Helsinki

Section
Uutta tutkimuksesta
Published
Sep 15, 2001
How to Cite
Leiviskä, E. (2001). Creative interdisciplinarity and learning. Aikuiskasvatus, 21(3), 257–261. https://doi.org/10.33336/aik.112191