Oppiminen ja ongelmaratkaisu monimutkaisissa työprosesseissa

monikontekstisuus ja rajanylitykset asiantuntijakognitiossa

  • Yrjö Engeström
  • Ritva Engeström
  • Merja Kärkkäinen
Avainsanat: asiantuntijat [http://www.yso.fi/onto/yso/p12104], ongelmanratkaisu [http://www.yso.fi/onto/yso/p6006], oppiminen [http://www.yso.fi/onto/yso/p2945], kontekstuaalisuus [http://www.yso.fi/onto/yso/p23891], työprosessit [http://www.yso.fi/onto/yso/p13504], asiantuntijuus [http://www.yso.fi/onto/yso/p15085]

Abstrakti

Kirjoituksessa esitetään laajaa ja moniulotteista asiantuntemuksen mallia, missä pystysuoran ulottuvuuden rinnalla on myös vaakasuora ulottuvuus. Asiantuntijat joutuvat työssään toimimaan lukuisten rinnakkaisten toimintakontekstien puitteissa ja liikkumaan niiden välillä.

Osasto
Artikkelit
Julkaistu
tammi 1, 1995
Viittaaminen
Engeström, Y., Engeström, R., & Kärkkäinen, M. (1995). Oppiminen ja ongelmaratkaisu monimutkaisissa työprosesseissa: monikontekstisuus ja rajanylitykset asiantuntijakognitiossa. Aikuiskasvatus, 15(1), 14–27. https://doi.org/10.33336/aik.92303