Feministisen pedagogiikan teemoja

  • Liisa Korhonen
Avainsanat: sukupuoli [http://www.yso.fi/onto/yso/p5291], naistutkimus [http://www.yso.fi/onto/yso/p5332], naisten koulutus, opetusmenetelmät [http://www.yso.fi/onto/yso/p988], piilo-opetussuunnitelmat [http://www.yso.fi/onto/yso/p16209], naisen asema [http://www.yso.fi/onto/yso/p6365], feminismi [http://www.yso.fi/onto/yso/p7254], feministinen pedagogiikka [http://www.yso.fi/onto/yso/p14334]

Abstrakti

Feministinen pedagogiikka tarkoittaa sellaista tutkimusta ja käytäntöä, joka on tietoinen sukupuolieron vaikutuksista oppimiseen, opettamiseen, tietoon ja tutkimiseen. Feministisen pedagogiikan tutkimusta, joka alkoi ruohonjuuritasolla uudessa naisliikkeessä, on akateemisestikin harjoitettu runsaat parikymmentä vuotta.f

Osasto
Katsauksia
Julkaistu
maalis 1, 1995
Viittaaminen
Korhonen, L. (1995). Feministisen pedagogiikan teemoja. Aikuiskasvatus, 15(3), 207–209. https://doi.org/10.33336/aik.92337