Tietokoneperustaisesta opetuksesta verkostopohjaiseen oppimiseen

  • Seppo Tella Helsingin yliopisto
Avainsanat: tietotekniikka [http://www.yso.fi/onto/yso/p5462], oppiminen [http://www.yso.fi/onto/yso/p2945], oppimisprosessi [http://www.yso.fi/onto/yso/p5103], verkostot [http://www.yso.fi/onto/yso/p5570], opetusteknologia [http://www.yso.fi/onto/yso/p4418], verkko-opetus [http://www.yso.fi/onto/yso/p6621]

Abstrakti

Parinkymmenen viime vuoden aikana on tapahtunut valtava muutos siirtymisessä tietokoneperustaisesta opetuksesta (computer-based education) verkostopohjaiseen oppimiseen (network-based learning) samoin kuin opettamisen ja oppimisen painotuksissa. Tässä artikkelissa tarkastellaan joitain kehitysvaiheita kuvaavia siirtymiä ja pohditaan samalla niiden vaikutusta opetus-oppimisprosessiin.

Kirjoittajan esittely

Seppo Tella, Helsingin yliopisto

mediakasvatuksen professori, Mediakasvatuskeskus, opettajankoulutuslaitos, Helsingin yliopisto

Viittaaminen
Tella, S. (1997). Tietokoneperustaisesta opetuksesta verkostopohjaiseen oppimiseen. Aikuiskasvatus, 17(4), 258–266. https://doi.org/10.33336/aik.92460