Asiakaspalveluiden tulevaisuudenkuvat

Riittääkö osaaminen tulevaisuudessa?

Avainsanat: konsultointi [http://www.yso.fi/onto/yso/p12936], asiantuntijat [http://www.yso.fi/onto/yso/p12104], asiakaspalvelu [http://www.yso.fi/onto/yso/p1379], asiantuntijapalvelut [http://www.yso.fi/onto/yso/p16016], konsultointi [http://www.yso.fi/onto/yso/p2148]

Abstrakti

Artikkelissa tarkastellaan asiantuntijapalveluiden, kuten yrityksille suunnattujen koulutus-, konsultointi- ja neuvontapalveluiden tulevaa kehitystä sekä konsultointiin ja asiantuntijatyöhön liittyviä osaamistarpeita. Tarkastelu perustuu Helsingin yliopiston Aikuiskoulutuskeskuksessa tehtyyn ennakointiprojektiin (1998). Asiantuntijapalveluiden tarve ja määrä on ollut jatkuvasti kasvussa ja kasvaa tutkimuksen mukaan edelleen. Alaan liittyvät osaamistarpeet lisääntyvät, mikä saattaa johtaa entistä suurempaan kilpailuun ammattitaitoisesta työvoimasta. Artikkelissa tarkastellaan myös sitä, tuottaako yliopistokoulutus asiantuntijatyössä tarvittavaa osaamista.

Viittaaminen
Lindqvist, J., & Manninen, J. (1999). Asiakaspalveluiden tulevaisuudenkuvat: Riittääkö osaaminen tulevaisuudessa?. Aikuiskasvatus, 19(1), 69–76. https://doi.org/10.33336/aik.93204