Siirtovaikutus opetustyössä

havaintoja eräästä kokeiluhankkeesta

  • Minna Aalto
Avainsanat: projektioppiminen [http://www.yso.fi/onto/yso/p16501], verkko-opetus [http://www.yso.fi/onto/yso/p6621], koulutuksen ja työn välinen suhde, siirtovaikutus [http://www.yso.fi/onto/yso/p16213], ammattikorkeakoulut [http://www.yso.fi/onto/yso/p10564]

Abstrakti

Oppimisen siirtovaikutus eli transfer voidaan aina nähdä opettamisen tarkoituksena: opettaminen tähtää siirrettävän ja sovellettavan tiedon muodostumiseen. Artikkelissa analysoidaan yhden ammattikorkeakoulun opettajien kokeiluhanketta kehittävän siirtovaikutuksen kannalta. Muutoksen keskiössä on opettaja ja hänen roolinsa. Missä määrin opiskelijoiden aktiivisuuden vankentaminen voisi alkaa siitä, että opiskelijat voisivat olla mukana opetuksen kehittelytyössä ja sen suunnittelussa? kirjoittaja kysyy.
Viittaaminen
Aalto, M. (2002). Siirtovaikutus opetustyössä: havaintoja eräästä kokeiluhankkeesta. Aikuiskasvatus, 22(4), 306–315. https://doi.org/10.33336/aik.93438