Naisyrittäjien toisenlainen todellisuus
Avainsanat:
fenomenografia, yrittäjyys [http://www.yso.fi/onto/yso/p1182], naiset [http://www.yso.fi/onto/yso/p16991], tutkimus, tutkimusmenetelmät [http://www.yso.fi/onto/yso/p415]
Abstrakti
Viimeaikainen naisyrittäjyystutkimus on kyseenalaistanut yrittäjyystutkimuksen luoman käsityksen menestyksestä ja esittänyt, että naisyrittäjyystutkimusta tulisi tehdä naisten omista lähtökohdista. Tässä kerrottavassa tutkimuksessa pyritään lähestymään naisten erilaisia näkemyksiä yrittäjyydestään fenomenografian avulla. Ensimmäisessä vaiheessa fenomenografian ajatuksia sovelletaan perinteistä poiketen kollektiiviseen näkemykseen naisyrittäjyyden tutkimuksesta aineistona aiemmat tutkimukset. Toisessa vaiheessa aineistoina käytetään naisyrittäjien kirjoittamia tarinoita omasta yrittäjyydestään.
Osasto
Artikkelit
Julkaistu
Dec 1, 2004
Viittaaminen
Kyrö, P. (2004). Naisyrittäjien toisenlainen todellisuus. Aikuiskasvatus, 24(4), 295–308. https://doi.org/10.33336/aik.93583