Akateemiset mallit yritysten oppimisympäristöissä

  • Stephanie Freeman
  • Johanna Moisander
  • Sari Stenfors
Avainsanat: oppimisympäristö [http://www.yso.fi/onto/yso/p4835], yritykset [http://www.yso.fi/onto/yso/p3128], tiimit [http://www.yso.fi/onto/yso/p6374], oppiva organisaatio [http://www.yso.fi/onto/yso/p9728], operaatioanalyysi [http://www.yso.fi/onto/yso/p13475], mallit (mallintaminen) [http://www.yso.fi/onto/yso/p510]

Abstrakti

Toisen maailmansodan aikana syntyi operaatiotutkimuksen nimeä kantava tieteenhaara, jossa akateemiset tutkijat kytkeytyivät sotatoimien suunnitteluun. Nyt tällaisia operaatiotutkimusta opetetaan yksin Suomessa 14 yliopistossa ja OR-menetelmiä kehitellään palvelemaan yritysten operatiivisten toimintojen optimointia ja strategista päätöksentekoa. Mutta miten nämä kaksi tiedontuottamisen kulttuuria soveltuvat yhteen, yritysmaailma – tai oppivat organisaatiot – toisaalta ja akateeminen maailma toisaalta? Tutkimme yhtä tapausta.

Viittaaminen
Freeman, S., Moisander, J., & Stenfors, S. (2004). Akateemiset mallit yritysten oppimisympäristöissä. Aikuiskasvatus, 24(4), 309–321. https://doi.org/10.33336/aik.93584